Színházlátogatás a miskolci Nemzeti Színházban, 2014. november 4.

A bánrévei és a tiszafüredi gyerekek második közös színházlátogatására került sor ezen az őszi szünet utáni keddi napon. A gyerekek kipihenten, kalandokra éhesen várták az utazást.
Tanítás után indultunk a délután 15 órai előadásra. A Padlás című darabot volt, aki még nem látta, de az is szívesen megnézte újból, aki már ismerte a művet.
A bánrévei gyerekekkel való találkozást is várták már a fürediek, hiszen az eddigi közös programok során barátságok szövődtek.
Az előadáson mindenki nagyon jól szórakozott. Szünetben a magyarázatra szoruló részeket megbeszéltük a gyerekekkel, de legtöbben a testvériskolából érkezőkkel keresték a kapcsolatot.
Besötétedett, mire véget ért az előadás, így a kivilágított Miskolc látványában is gyönyörködhettek a gyerekek.

színház Miskolc

Zumba: fejlesztés, 2014. november 5.

A zumba Kolumbiából származó könnyen elsajátítható, latin ritmusokra épülő tánc, mely fitness program is egyben. Aerobik és különböző táncok lépéseiből tevődnek össze a mozdulatok. Olyan ismert táncok alaplépéseit tartalmazza, mint a salsa, merengue, cumbia, flamenco, calypso, reggaetón és a hastánc.
2009-ben különböző speciális óratípusokat fejlesztettek ki, attól függően, hogy kinek ajánlják a gyakorlatokat. A zumba gold az aktív idős korosztály részére lett kifejlesztve. A zumba toning egy olyan változat, ahol súlyzók segítségét is igénybe veszik a mozgás során. A zumbatomic a 4-12 éves korosztálynak lett kifejlesztve, ahol a gyerekek vicces koreográfiát tanulnak meg, és spanyol szókincsük is bővül. Az aqua zumba a vízben történő aqua fitness mozdulatok elsajátítását jelenti.
A foglalkozás leírása: a Zumbatomic a gyerekek számára kifejlesztett Zumba edzés. Javítja a gyerekek koncentrációs képességét és mozgás koordinációját, önbizalmat ad és fokozza az anyagcserét.

Kickbox-aerobik: fejlesztés, 2014. október 22.

A kickbox-aerobik, mint minden őrület, Amerikából származik, egy kaliforniai, keleti harcművészetekkel foglalkozó edző, Billy Banks találta ki.
Tae Bo harcművészeti mozdulatsorokat kombinált az aerobic már meglévő elemeivel, és jól irányzott tévéreklámok segítségével szinte egyetlen nap alatt tette népszerűvé a kickbox-aerobicot. A Tae Bo kultusza felvirágzott, kazetták millióit adták el, a tornatermekben pedig bevezették a kickbox-aerobik edzéseket.
A kardió-kickbox hagyományos keleti harcművészeti elemeket használ aerobic formába öntve. Koreografált rúgások és öklözések sorozatát használja a pulzusszám növelésére és a kalóriafelhasználás szinten tartására.
A mozdulatsorokat zenére, ritmikus mozdulatokkal végzik, mivel további hatások elérése érdekében a modern tánc elemeit is beépítik a mozgásba. A kickbox-aerobik valóban nagyon lendületes, és sokan találják szórakoztatónak.

A foglalkozás leírása: ezen az órán a tanulók a bemelegítés után ütéseket, ütéskombinációkat, rúgásokat, rúgáskombinációkat tanultak meg.

Step-aerobik: fejlesztés, 2014. október 15.

Az aerobic egyik legnépszerûbb változata a step-aerobic. Gyors elterjedését a lépcsõn végzett gyakorlatokkal elért magasabb kalória-felhasználásnak, zsírégetésnek köszönheti.

Az egyszerű alap-mozgásanyag, a fel- és lelépések könnyen elsajátíthatók. Könnyíteni-nehezíteni lehet az órát a választott lépcső magasságával. A modern step-padok változtatható magasságúak, 10-15-20 cm-esre állíthatók.
Az step-aerobicnak különböző alfajai alakultak ki. Az egyik a step double. Ez egy két step-padra tervezett óratípus, amely 1993-ban Texas államból indult világhódító útjára.
Az utóbbi időben népszerűek lettek a kombinált órák: a step erősítés és a step súlyzós. A kettő között az a különbség, hogy a step erősítés órán van koreográfia, amely mellett kifejezetten a lépcső használatával végezhető erősítőgyakorlatok is szerepelnek. A step súlyzós órán már nincs koreográfia, csak a kisebb kézi súlyokkal nehezített erősítés.

A kombinált órák közt a legösszetettebb a step-kör, ahol a koreográfia-erősítés-nyújtás egymást váltva, többször ismételve szerepel. Ez az óratípus az izom erő-állóképesség fejlesztésére szolgál.

A foglalkozás leírása: ezen a fejlesztő órán a gyerekek megismerkedtek a step-paddal, mint eszközzel, a step-aerobik alaplépéseivel és a az óra végére egy egyszerűbb koreográfiát is elsajátítottak a tanulók.

Fitball: fejlesztés, 2014. október 8.

A fitball labda rehabilitációs céllal készült a gerinc sérülésének gyógyítására, majd sporteszközként és a mindennapok ülőalkalmatosságaként terjedt el.
A fitball labda körülbelül 35-85 cm átmérőjű gumiból készült labda, melynek belsejében levegő van. A fitball labda instabilitása révén egyidejűleg dolgoztatja meg testünk izmait, s közben nem terheli ízületeinket. E tulajdonságának köszönhetően a rehabilitációban is használatos eszköz. Elsősorban a törzs izomzatának erősítésére használható, ám többi izmunk edzésére is alkalmas gyakorlatokat lehet kitalálni hozzá.
A foglalkozás leírása:
• labdával végzett erősítő gyakorlatok, amelyek érdekes és komplex feladatot jelentenek, mert mindig egy-egy különleges pozícióban történő egyensúlytartással párosulnak.
• különböző egyéni és csoportos egyensúlyi gyakorlatok, melyek során minél kevesebb alátámasztási felület mellett kell a labdákon folyamatosan egyensúlyozni.
• nyújtó gyakorlatok a Fit-Ball-on, vagy a labda, mint elérendő cél jelenik meg.

Aerobik: fejlesztés, 2014. október 1.

Az aerobik az oxigén jelenlétében végzett mozgásról kapta a nevét.
Az aerob munkavégzés edzi a szívet és a tüdőt, így a keringési és légzőrendszer hatékonyabban tud működni. Hatására növekszik a szövetek oxigénellátása, tehát javul az állóképesség. Az aerobik a nyolcvanas években vált önálló sportággá, divatmozgalommá.

A mozgásformát a 60-as években az Egyesült Államokban fejlesztették ki
a NASA űrhajósai részére, fizikai állapotuk javítása érdekében.
A módszer rendkívül hatásosnak bizonyult, és Jackie Sorensen a mozgásanyagot zenével párosította.

Az igazi aerobik-őrület a 80-as években vette kezdetét, amikor az ismert amerikai színésznő, Jane Fonda videókezettáin népszerűsíteni kezdte, elsősorban a nők körében óriási sikert aratott.

A fogyókúrás csodaszernek tartott aerobikra egész iparág épült, a sportszergyártók remek érzékkel használták ki a benne rejlő lehetőségeket, s gombamódra szaporodtak az aerobik-termek.
A kezdetek óta átértékelték az aerobik mozgásanyagát és létrejött az a ma is használatos módszertan, amely a teljesítmény növeléséről az egészség megőrzésére helyezte a hangsúlyt. A mai fitnesz-aerobic tehát a helyes testtartásban szerepet játszó izmok erősítését, nyújtását, valamint a mozgáskoordináció tudatos fejlesztését is céljának tekinti.

Ezen a foglalkozáson a tanulók megismerkedhettek az aerobik alaplépéseivel és egy komplex edzésen vehettek részt.

Sport, mint a testi-lelki egészség eszköze

Aki fiatal korában rendszeresen sportol, nem csak az olyan krónikus betegségek kialakulásának kockázatát csökkenti, amilyen a diabétesz vagy a szív- és érrendszeri betegségek, hanem a lelki egészségre is pozitív hatással van. A rendszeres sportolásba befektetett energia rövid- és hosszútávon is megtérül.

Köztudott, hogy a sport javítja a kitartást és az állóképességet, erősíti az immunrendszert. A testre gyakorolt pozitív hatások főleg azoknál szembetűnőek, akik korábban nem sportoltak. A testedzés növeli az önbizalmat, valamint csökkenti az érzelmi problémák és a kortársakkal való kapcsolatteremtési nehézségek kialakulását. Bármilyen szociális helyzetben él is egy fiatal, ugyanolyan testi és lelki hatásokat gyakorol rá a sport. A rosszabb szociális helyzetben lévő fiatalokra főleg a sportegyesületekben folytatott edzés van jó hatással. Még egy ok, amiért érdemes a fiataloknak sportolni: aki tinédzserként rendszeresen űz valamilyen sportot, az valószínű, hogy felnőttként is igényelni fogja a testi aktivitást, és így borítékolható az egészség hosszú távú megőrzése.

A „testvériskolai” pályázat fejlesztési részében a gyerekek különböző tanórán kívüli mozgásformákkal ismerkedhetnek meg, mint az aerobik, zumba, fitball-tréning, stb.