Egészséges életmód-kiscsoportos foglalkozás 2020.01.

Külön témaként kell foglalkoznia reggelizés kérdéseivel. Különböző vizsgálati eredmények nemcsak a reggeli étkezés gyakori elmaradásának elrettentő következményeit mutatták meg, hanem ennek az ellenkezőjét is: egy jamaicai kísérlet tanúságaként szemléltették az elmaradt otthoni reggelizés iskolai pótlásával elért teljesítménynövekedést – elsősorban a matematikai feladatok megoldása terén. Ezek ismeretében az sem meglepő, hogy sok serdülő nagyon megijed a sok és nem megfelelő evés lehetséges következményeitől (elsősorban természetesen a lányok). Mivel pedig ebben a korban a fiatalok amúgy is hajlamosak arra, hogy elégedetlenek legyenek a saját testükkel, aggasztóan sokan áldozatául esnek az anorexia és a bulímia nervosa nagyon súlyos kórképeivel jellemezhető betegségeknek.
Szeretnénk minél több tantárgyba, tantárgyi témakörökbe, órai modulokba és tanórákon kívüli foglalkozásokba beépíteni az egészséges életmódra nevelés alappilléreinek kialakítását. Szeretnénk még több tanulmányi sétát szervezni a közeli zöldségeshez, valamint a kis üzletekbe. Célunk, hogy a multinacionális üzlethálózatokkal szemben megismertessük a gyermekeket a hazai kiskereskedelmi forrásokkal is. A gyerekeken keresztül igyekszünk a szülők vásárlási szokásaira is jó hatással lenni. Az egészséges életmódra nevelésben fontos, hogy a gyerekek a mindennapok során minél többször, többféleképpen találkozzanak a legfontosabb alapelvekkel. Erre kiváló lehetőség a felnőttek állandó példamutatása, és a tanórák adta lehetőségek kiaknázása. Kellő kreativitással, és elhivatottsággal minden tantárgyba be lehet építeni ezen elveket. A hagyományos és audiovizuális szemléltetés mellett az élményszerű ismeretszerzést érdemes előnyben részesíteni. Fontos, hogy a tanulók szerezzék meg az elméleti alapokat, és ennek hatására cselekedjenek átgondoltan saját egészségük megőrzése, ill. a környezet megóvása terén. A kötetlen, őszinte beszélgetések kiválóan alkalmasak arra, hogy a gyerekekre pozitív befolyást gyakoroljunk, ösztönözzük őket megfelelő életmód kialakítására, akár meséből, akár a saját életünkből vett hétköznapi jó és rossz példákkal.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support