Igényfelmérés programtevékenység kidolgozásához 2018. március

Március 2-án megtörtént a tanulók közötti igényfelmérés az Együtt
testvérként pályázathoz kapcsolódóan. Kiválasztásra került az 50
tanuló. Tudattuk velük a 2 év során elkövetkezendő programokat,
foglalkozásokat. Sor került a főbb programpontok időpontjának
megbeszélésére, leszűkítésére. A tanulók örömmel várják a
testvériskolával való kapcsolatfelvételt, táboro kat, kirándulásokat.

Intézményi kapcsolatfelvétel 2018. március

Az EFOP 3.1.8-17-2017-00178. pályázat keretében intézményi kapcsolatfelvételen vettünk részt Egerben. A hazai testvériskolánk ennek a pályázatnak köszönhetően a karácsondi Gönczy Pál Katolikus Általános Iskola lett, míg a nemzetközi testvériskolánk a már Hangony településsel testvérfalui kapcsolatban lévő Almágyi Általános Iskola. A találkozó és a kapcsolatfelvétel keretében megismerkedhettünk magával a pályázattal, a ránk váró programokkal. Áttekintettük és megbeszéltük a cselekvési ütemtervet. Kérdés vagy bizonytalanság esetén az ott jelen lévő pályázati koordinátor állt rendelkezésünkre és készséggel válaszolt minden kérdésünkre. Öröm számunkra, hogy a pályázat keretében különböző élményekhez juttathatjuk majd diákjainkat, illetve megismerkedhetnek majd más iskolák tanulóival. Már nagyon várjuk, hogy elkezdődjenek a programok, amik színesebbé tehetik a gyerekek iskolai tanulmányait.

Tantárgyi fejlesztés 2018. június

A hónapban megismerkedtünk a különféle számítógépes illetve mobiltelefonos operációs rendszerekkel, programokkal. Megtanultuk miért szükséges frissíteni, napra készen tartani őket, illetve biztonságosan használni eszközeinket.

A tanév végéhez közeledve, kihasználva a jó időt, fociztunk, futottunk, sorjátékokat játszottunk és a helyi játszótéren használtuk a szabadtéri játékokat.

Tantárgyi fejlesztés 2018. május

 

A hónapban folytattuk a múlt hónapban elkezdett két terület kutatását.

Hangony története témakörben megismertük honismereti könyvek, összegyűjtött legendák, történetek és internetes kutatás segítségével településünk történetét.

A táplálkozásban a zsírok és olajok fizikai és kémiai tulajdonságait vizsgáltuk. Összegyűjtöttük a zsírokat és olajokat tartalmazó élelmiszereket. Utánanéztünk, milyen szerepük van az egészséges táplálkozásnak.

A „Szmöre” film megnézésével a cél egy hasonló korú és problémákkal küszködő tanuló életén keresztül figyeltük meg milyen internetes veszélyek leselkednek ránk. Megbeszéltük, értelmeztük a történetet, olyan módszerekkel ismerkedtünk meg, amikkel a baj elkerülhető.

Hangony lakossága témakörben számadatokat gyűjtöttünk a lakosság adatairól, változásairól az évek során, majd matematikai műveletek alkalmazásával dolgoztunk tovább velük.

Tápanyagaink a szénhidrátok témában megismerkedtük a szénhidrátok jelentőségével, illetve veszélyeivel, hogyan illesszük be megfelelő mennyiségben étrendünkbe. Internet segítségével gyűjtöttünk szénhidrátban gazdag és szegény ételeket.

Tantárgyi fejlesztés 2018. április

hónapban a szervezési feladatokon kívül 3 témát érintettünk a tanulókkal. A szervezési feladatokon belül, a csoportok beosztása, a tanterembeosztás, valamint az időpontok egyeztetése történt meg. A tematika ismertetése után, az esetleges kérdéseket hallgattam meg. A tanulók tudomásul vették a project célját, időtartamát és a tematikát, feltehették esetleges kérdéseiket.

Hangony földrajzi elhelyezkedése, természeti adottságai témakörben kutatómunkát végeztünk az interneten, térképeken. Megismerkedtünk a település földrajzi elhelyezkedésével, természeti adottságaival. Adatokat gyűjtöttünk Hangony területéről, időjárásáról.

Tápanyagaink a fehérjék témában az egészséges táplálkozáshoz, szervezetünk működéséhez tápanyagokat gyűjtöttünk össze. Kiemelten foglalkoztunk a fehérjékkel.

Az internet veszélyei témakörben megbeszéltük a tanulók internetezési szokásait, valamint bemutatófilmekkel és saját tapasztalataikkal összegyűjtöttük, milyen veszélyek leselkednek ránk internetezés során.

A

Délutáni foglalkozás 2019. június

Június hónapban tovább foglalkoztunk az Európai Únió egyes témáival.
1. hét: Turizmus: A nyár közeledtével a külföldi utazásokkal
foglalkoztunk, mindenki készíthetett egy álom nyaralás plakátot,
hova szeretne eljutni életében. Megbeszéltük a veszélyforrásokat
az előnyöket és a hátrányokat egyaránt. Közös játék a foglalkozás
végén.
2. hét: Közlekedés biztonság: Biztonságos autó használat,
tömegközlekedés. Vezetés közbeni telefonhasználat veszélye-
kisfilm megtekintése. Foglalkozás végén játék.

Délutáni foglalkozás 2019. május

Május hónapban az internet volt a foglalkozások témája.
1. hét: Biztonságos internet: A gyerekek csoportokra bontódva, írták
fel csomagolópapírra, milyen veszélyeket rejthet az internet
helytelen használata. Ezután sajátélményekről, tapasztalatokról
számolt be aki megakarta osztani gondolatait. Közös játék.
2. hét: EU KIDS-online kutatás :Ezen a héten a gyerekek internet
használatáról készült kutatási eredményekről beszélgettünk,
különösen a Magyarországi eredményekre összpontosítva.
Csapatépítő játék a foglalkozás végén.
3. hét: Éghajlat változás: Globális felmelegedés érezhető
tulajdonságairól, az ezzel kapcsolatos teendőkről néztünk kisfilmet,
majd beszélgettünk a teendőkről. Figyelemfelkeltő plakátok
készítése. Közös játék.
4. hét: EU- Közlekedés és energiahálózatok: Ismeretterjesztő film az
Európai Únió ezzel a témával foglalkozó kérdéseivel. Közös
beszélgetés a foglalkozás végén közös csapatépítő játék.
5. hét: EU: Társadalmi befogadás: A különbözőségek elfogadása úgy,
hogy közben megőrizzük alapvető értékeinket. Foglalkozás végén
ehhez kapcsolódó csapat játékok.

Délutáni foglalkozás 2019. április

Az áprilisi hónap a tavaszi szünet miatt egy kicsit rövidebb volt, de fontos
témával foglalkoztunk. A fenntartható fejlődés olyan fejlődési folyamat
(földeké, városoké, termelési folyamatoké, társadalmaké stb.), ill.
szervezési elv, ami „kielégíti a jelen szükségleteit anélkül, hogy
csökkentené a jövendő generációk képességét, hogy kielégítsék a saját
szükségleteiket”, ennek megértése fontos a jövő fiataljai számára.
1. hét: Fenntarthatóság az életemben: A fenntarthatóság elvi
alapjaival foglalkoztunk ezen a foglalkozáson. Az erőforrások és a
körforgásról és azokat segítő külső energiáról beszélgettünk.
2. hét: Alternatív lehetőségek: Élővilág-piac-társadalom
összefügéseit boncolgattuk. Környezetbarát termékek. Mit hogy
használhatunk esetleg újrahasznosíthatunk. Majd műanyagokból
készítettünk tárgyakat.
3. hét: Nemzeti-önkormányzati-egyéni fenntarthatóság: A
fenntarthatósághoz elsősorban értékrend váltásra van szükség,
vegyes megítélésű technológiák kis lépcsőt jelenthetnek,
amelyek bevezetése közben folyamatosan figyelni kell a
mellékhatásokra is, ezzel kapcsolatosan beszélgettünk, kinek
milyen szinten mit kell tennie, ezeket rögzítettük papíron.

Délutáni foglalkozás 2019. március

Ebben a hónapban a káros szenvedélyekről, a drogokról az egyéni és
társadalmi felelősségről szóltak a délutáni foglalkozások.
1. hét: Káros szenvedélyek: A körzeti megbízottunk segítségével egy
a rendőrség által is használt tájékoztató filmet néztünk meg ebben
a témában. Majd csoportokban folytattuk tovább a beszélgetést.
Táblázatot és plakátokat készítettünk a káros szenvedélyekről.
2. hét: Drogok-gyógyszerek: A védőnő segítségével hallhattunk
előadást a drogokról és a gyógyszerekről, amelyek között akadnak
olyanok amiket használva a fiatalok függővé válhatnak.
Tanúságtevő kisfilmet néztünk a foglalkozások végén korábban
drogfüggő fiatal „szereplésével”.
3. hét: Szenvedélyek és divatok: Kisfilm megtekintése. Beszélgetés
arról milyen káros lehet ha csak a divatot követve akarunk
megfelelni barátainknak, a környezetünknek, milyen hátrányai
vannak ennek a személyiségünket tekintve.
4. hét: Egyéni és baráti kapcsolataink fontossága: A megelőzés
szempontjából, felhívtuk a fiatalok figyelmét , milyen fontos az
egymásra figyelés, az őszinte barátság, a bizalmon alapuló
kapcsolatok kialakítása.

Délutáni foglalkozás 2019. február

Február hónapban az egészséges táplálkozás, életmód , mozgás és az
ehhez kapcsoló témákkal foglalkoztunk.
1. hét: Egészséges táplálkozás: Kisfimet tekintettünk meg az
egészséges táplálékokról, majd játékos beszélgetés után plakátot
készitett a kialakított 4 csoport csapat, hogy ezután majd az
osztályokban is ,megtudjuk osztani az információkat.
2. hét: Élelmiszerek összetevői-adalékanyagok: Mindenkinek kellett
hozni a mai foglalkozásra egy kedvenc tartós élelmiszert vagy
édességet, melyen megnéztük az adalék anyagok neveit. Ezután
utána néztünk a neten az összetevőknek, rangsoroltuk őket és
készítettünk egy táblázatot róluk. Megfogalmaztuk a bio ételek
fontosságát.
3. hét: Egészsége ételek készítése-szavatossága: Fontos az emberek
részéről, hogy megőrizzük a környezetünkkel kapcsolatos
harmóniánkat. Ezzel kapcsolatosan néztünk egy kisfilmet, majd
kvíz játékot töltöttek ki a gyerekek. Majd saláta recepteket írtunk.
Megbeszéltük az ételek szavatosságával kapcsolatos szabályokat,
az ételek egészséges tárolását-
4. hét: Mozgás-elhízás: Erősítettük az ember és a természet közti
harmónia megteremtését. Az egészséges életmód fontosságaként
beszélgettünk a mozgás fontosságáról, az ideális testsúly
megőrzésével kapcsolatos teendőinkről. A foglalkozás végét
tornával zártuk.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support