2018. 11. 06 – Előadás – Káros szenvedélyek

A mai napon is Bartáné Demcsik Katalin tartott érdekes előadást a tanulóknak . A tegnapi témát és gondolatmenetet folytatva most a káros szenvedélyekről és szokásokról volt szó. Szépen sorba vették a káros szenvedélyeket, függőségeket (dohányzás, alkohol, drog, gyógyszer, internet függőség…stb.) Mindegyiket kifejtette az előadó bővebben, melyiknek milyen hatása van az ember életére, hogyan változtatja meg egészségét, mentális állapotát, szociális kapcsolatait. Kiemelte a törvényi szabályozásokat is az egészségkárosító hatások mellett. A tanulók nagyon élvezték az előadást, aktívan részt vettek benne és hasznos tudásra tehettek szert. Fontosnak és jónak tartottuk a témát, hiszen sajnos már az iskolás korú gyerekek közül is sokan találkoznak ezekkel a káros szenvedélyekkel. Reméljük az előadás hatására csökkenni fog ezek száma.

dav

Előadás – 2018. 11. 05 – Az egészséges életmód

A mai napon is Bartáné Demcsik Katalin tartott érdekes előadást a tanulóknak . Ezúttal az egészséges életmód és táplálkozás volt a téma. Indító gondolatként Magyarországról és a világból statisztikák hangzottak el olyan halálesetekről, betegségekről, amik az egészségtelen életmóddal összefüggésbe hozhatók. A tanulókkal közösen kielemzésre kerültek mik az egészséges illetve egészségtelen ételek, italok, szokások. Néhány tanuló személyes beszámolóval elmondta, hogy ők otthon hogyan étkeznek, miket esznek-isznak.Tanulói valamint iskolamenzás példákat meghallgatva próbálták a tanulók eldönteni, hogy vajon egészségesen étkeznek-e. A mozgás fontossága is szóba került. Kiderült, hogy ebben a korban még a mozgással nincs igazán gond, azonban egyre többen elkényelmesednek a számítógépnek köszönhetően. A tanulók nagyon élvezték az előadást, aktívan részt vettek benne és hasznos tudásra tehettek szert.

 

Előadás 2018 október 19. – Az internetezés veszélyei

A mai napon Bartáné Demcsik Katalin tartott érdekes előadást a tanulóknak az internet használatáról, annak veszélyeiről. A tanulókra jellemző internethasználat alapján taglalta, milyen negatív következményei lehetnek a túlzott internet – közösségi oldalak – chatek használatának. Sorra vettük a különböző közösségi oldalakat, illetve chat-video chat oldalakat illetve megbeszéltük azok megfelelő, etikus használatát. Kiderült milyen hatással vannak a gyerek fejlődésére ezek a modern programok, applikációk, hogyan szippantja be őket a virtuális világ. Megtárgyaltuk milyen tartalmak találhatóak ezeken az oldalakon, applikációkon, mi az amire oda kell figyelniük. Az előadó kitért a személyes kommunikációra való hatására, az emberi kapcsolatok megváltozására, a filter világra. Egy tartalmas és érdekes előadást hallhattunk, amit a diákok is nagyon élveztek

.

Angol nyelvi fejlesztés 2018 június

A foglalkozás témája az Európai Unióba felvételre váró országokat

soroltam fel, melyek közül jónéhányat már jól ismertek a tanulók a földrajz és a történelem órákról. A politikai, gazdasági feltételeken túl az Európai Unió komoly feltételeket támaszt ezen országokkal szemben. A csatlakozás tervezett ütemét is szemléltettem, szánunkra ezek hátrányát, és természetesen előnyeit is.

A foglalkozás témája az Európai Uniós országokkal szemben támasztott

követelmények voltak. Az elvárások ismertetése után, közösen

megpróbáltuk megbeszélni, hogy ezen elvárásoknak megfelelünk- e ebben a pillanatban, illetve hogyan kell megfeleljünk a közeli jövőben. A gazdaság állapota megfelelő- e ehhez, milyen irányban kell fejlődjünk.

A foglalkozás témája a Schengen övezet volt. Ez egy erősen ismeretlen

téma volt a tanulók számára, mert nem jártak még külföldön és nem

tudták mit is jelent ez. A övezet fogalmán kívül a határátlépés és útlevél,

illetve okmányellenőrzésen túl az ott tanúsítandó magatartásról,

tennivalókról is szóltam, valamint a vámszabályokról is.

Angol nyelvi fejlesztés 2018 május

A foglalkozás témája Magyarország együttműködési lehetőségeit

tárgyaltuk meg, az Európai Unióban. A gazdasági, mezőgazdasági,

turisztikai, pénzügyi lehetőségekről esett szó. A körülöttünk elhelyezkedő

Európai Uniós országokkal való kapcsolatokról is szóltam, részben

Powerpoint prezentációkkal szemléltetve azokat.

A foglalkozás témája munkavállalás az Európai Unióban volt. Az itt

kínálkozó lehetőségek kerültek a foglalkozás fókuszába. Tudjuk, hogy

sokan vállalnak, esetleg akarnak munkát vállalni az országhatárokon kívül.

A munkavállalás feltételeiről, lehetőségeiről szintén szóltam. Példákat

említettem ezzel kapcsolatosan, illetve személyes tapasztalatokat is

megosztottunk egymással.

A foglalkozás témája az Európai Unió szerepe a világgazdaságban. Erről a

témáról már részben hallhattak a tanulók a különböző tanórákon is, voltak ismereteik is róla. Tudjuk, hogy Az Európai Unió fontos szerepet tölt be a világgazdaságban, össze ennek a fontosságát elemeztük, hasonlítottuk össze a többi nagy gazdasági szerepvállalókkal a világban. Kisfilm segítségével bővítettük tudásunkat.

A foglalkozás témája az Európai Unióba való felvétel követelményei voltak.

Magyarország felvételén keresztül mutattam be, melyek is a legfontosabb,

elengedhetetlen feltételei a csatlakozásnak, mely kritériumokat kell

teljesíteni egy országnak ehhez. A felvételre váró országok hiányosságaira

is rámutattam. a gazdasági mutatók fontosságát hangsúlyoztam.

Angol nyelvi fejlesztés 2018 április

A szervezési feladatokon belül, a csoportok beosztása, a tanterembeosztás,valamint az időpontok egyeztetése történt meg. A tematika ismertetése után, az esetleges kérdéseket hallgattam meg. A tanulók tudomásul vették a project célját, időtartamát és a tematikát, feltehették esetleges kérdéseiket. Ismertetésre került a felszerelés igény, a munkamódszerek, munkaformák is, melyet ki is próbáltunk ott rögtön.

A foglalkozás témája az Európai Unió keletkezése, keletkezésének

körülményei, története. Az alapító tagállamok, a csatlakozás feltételei, az

országok csatlakozásának sorrendje. A tagállamok elhelyezkedése a

térképen, azok száma, az esetleges várományosok. Magyarország

csatlakozásának ideje, a csatlakozás feltételei, a csatlakozás előnyei.

Mindezek Powerpoint előadások kíséretében, térkép használatával

történtek.

A foglalkozás témája az Európai Unió központjai és működése. A központok felsorolása után, ezeket megmutattuk térképen is, illetve a központok funkcióját is ismertettem. Összefüggést kerestünk a televízióban, rádióban hallottak és az elmondott tények között. Kérdésemre elmondták, hogy ismerik a szóban forgó városokat, intézményeket a hírekből. Az Európai Unió működésének elvét, a támogatási formákat és lehetőségeket is megtudhatták a tanulók ezen a foglalkozáson.

A foglalkozás témája Magyarország helye az Európai Unióban. Elmondtam

a csatlakozás feltételeit, annak időpontját, a csatlakozás előnyeit, a

támogatási lehetőségeket és formákat. Szóltam a velünk együtt

csatlakozott országokról is. Szóba kerültek a pályázati lehetőségek, mint

esetleges támogatási formák. Az euró bevezetésének feltételeiről, annak

idejéről is szó esett.

Az Európai Unió működésének elvét, a támogatási formákat és

lehetőségeket is megtudhatták a tanulók ezen a foglalkozáson.

Délutáni foglalkozás 2018 június

Júniusban a nyári szünet közeledtével inkább gyakorlatiasabb témákkal foglalkoztunk, mint például „Hogyan étkezz, hogy egészségesen élhess?! receptes oldalak bemutatása, szakkönyvek ajánlása”, „Egészségturizmus” és „Utazzunk az internet segítségével”.  Az egészséges étkezés keretében az internet segítségével kerestünk olyan oldalakat, amelyek segítséget nyújtanak az egészséges táplálékokhoz szükséges alapanyagok beszerzésében, otthoni elkészítésében. Az iskolai könyvtárban megkerestük a receptes könyveket is, de ők is hozhattak otthoni, jól bevált recepteket. Hazánk nagy tájait figyelembe véve, megkerestük a térképen a főbb gyógyvizeket és gasztronómiai hagyományokkal rendelkező helyeket. Végül, a személyes találkozó előtt a wikipedia.hu segítségével virtuális úton megismerkedtünk testvériskolánk településeivel, hagyományaival.

Délutáni foglalkozás 2018 május

A délutáni foglalkozások fő témája ebben a hónapban a lelki egészség volt. A témák a következők voltak: „Rejtvényes egészség”, „Tökéletes pajtás – egészséges gyermeklélek”, „Olvasással és könyvtárral a lelki egészségért” és „Élj okosabban!”. A múlt hónapban kiderült számunkra, hogy a gyerekek szívesebben beszélgetnek a saját kis világukról az iskolai közösségben. Szívesen elmondják hogyan élnek, mi történik velük a mindennapokban, iskolán kívül, milyen gondokkal küzdenek. Ezért gondoltunk nagyobb hangsúlyt fektetni a lelki egészségre. Megpróbáltuk könnyedebb formában, rejtvényeken keresztül megismertetni önmagukat és környezetüket is. Kérdőívek segítségével elemeztük személyiségüket, társas kompetenciájukat. Kis filmek segítségével rávilágítottunk arra, hogy mennyire fontos életünkben a humor és a nevetés. Szerettünk volna, ha ráéreznek, hogy ezt iskolában is gyakrabban megtehetnék.

Délutáni foglalkozások 2018 április

A délutáni foglalkozások fő témája ebben a hónapban az egészséges életmód volt. Olyan témákat érintettünk, mint például „Fókuszban az egészség”, „Egészséges táplálkozás”, „Az internet világa” és „Éljünk egészségesen!”. Először az egészség és az ezzel kapcsolatos fogalmakat tisztáztuk a gyerekekkel, beszélgetéssel kiderítettük, hogy számukra mit jelent ez a fogalom és hogy jelenik meg a mindennapjaikban. Bemutattuk az internet segítségével, hogy nemcsak a testi, hanem a lelki egészség is fontos. Ezért külön felhívtuk a figyelmüket az internet lelki egészséget károsító hatásaira. Oktató filmek segítségével, korosztályuknak megfelelően szemléltettük. A „Nutrikid” használatával bemutattuk az egészséges táplálékokat, a táplálékpiramist. Elmesélték az étkezési szokásaikat és ahol szükséges volt, korrigáltuk azt.

Előadás 2018 október 18.

A mai napon Bartáné Demcsik Katalin tartott érdekes előadást a tanulóknak a számítógép használatáról. Szóba került a fiatalok számítógéphasználati szokása, ki mennyi időt tölt el a számítógép előtt. Kiderült mire használják a számítógépet otthon, illetve iskolában. Többségében sajnos csak a közösségi médiák, illetve a játékok azok, amik leginkább érdeklik őket. Részletesen, tanulmányokkal alá támasztva került szemléltetésre, milyen káros egészségügyi hatásai vannak a túlzott számítógép használatnak (szem elváltozásai-romlása, gerincoszlopra gyakorolt negatív hatások, ízületek igénybevétele, ízületi deformitások, gyulladások). Saját tapasztalatait is elmondták a diákok, amire jobbító szándékú tanács is érkezett az előadótól. Egy tartalmas és érdekes előadást hallhattunk, amit a diákok is nagyon élveztek. Reméljük sikerült megóvni valamennyire őket az eddig nem is sejtett káros veszélyektől.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support