Ökotábor – Sarud

Nemzetközi testvériskola projekt tábor – Sarud 2015. június 16. – 21. Tábori napló

  1. nap (hétfő)
  • Indulás: 8.00
  • Érkezés: 12.00 óráig
  • Délelőtti program: Ismerkedés, szállás elfoglalása, a szállás felfedezése
  • Ebéd
  • Élet a vízen, a vízen tartózkodás szabályai, etikája
  • Ismerkedés a Tisza-tóval úszáspróba
  • Vacsora
  • Játék
  • Tisztálkodás
  • 10.00 óra takarodó
  1. nap (kedd) Kék nap
  • Ébresztő, reggeli torna
  • Tisztálkodás
  • 7.30 reggeli
  • A víz fontossága
  • A helyi nevezetességek: Katolikus templom
  • Vizi élőlények kutatása
  • Ebéd
  • Filmvetítés
  • Vacsora
  • Játék
  • Tisztálkodás
  • 10.00 óra takarodó

 

  1. nap (szerda) Zöld nap
  • Reggeli torna
  • Tisztálkodás
  • Reggeli
  • Kerékpáros ismeretek
  • A kerékpáros közlekedés szabályai
  • Ebéd
  • Két keréken a gáton
  • Vacsora
  • Játék
  • Tisztálkodás
  • 10.00 óra takarodó
  1. nap (csütörtök) Zöld nap
  • Reggeli torna
  • Tisztálkodás
  • Reggeli
  • Két keréken gáton Poroszlóra
  • Látogatás az Ökocentrumban
  • Csónakázás a Tisza-tó, poroszlói medencéjében
  • a hideg ebéd elfogyasztása
  • strandolás Poroszlón
  • Visszakerekezés Sarudra
  • Vacsora
  • Játék
  • Tisztálkodás
  • 10.00 óra takarodó

 

 

  1. nap (péntek) Sárga nap
  • Reggeli torna
  • Tisztálkodás
  • Reggeli
  • A tábor ökológiai lábnyomának kiszámítása
  • Ismerkedés az energiatakarékos napelemmel és a meleg víz előállításával
  • Ebéd
  • A faluház megtekintése
  • Vacsora
  • Játék
  • Tisztálkodás
  • 10.00 óra takarodó

 

  1. nap (szombat) Fehér nap
  • Reggeli torna
  • Tisztálkodás
  • Reggeli
  • A fenntarthatóság jegyében, helyi gazdálkodások
  • Ebéd
  • A fenntarthatóság jegyében, helyi gazdálkodások
  • Vetélkedő
  • Tábortűz
  • Táborzárás
  • Értékelés, emléklapok átadása

 

  1. nap (vasárnap)
  • Reggeli torna
  • Tisztálkodás
  • Reggeli
  • Fájó búcsúzkodás a tábortól
  • Hazautazás

Felvidéki TÁBORI NAPLÓ

A külhoni testvériskola-pályázat megvalósult programjai

2015.június 28-július 3.

A tábor célja a külhoni és a magyar iskolák diákjainak találkozója volt.

  1. nap /vasárnap/ A délelőtti órákban a beretkei iskolások és tanáraik csatlakoztak hozzánk utunk során.Eső állomásunk Rozsnyó volt. A belváros megtekintése után két barlagot is megcsodálhattunk: a gombaszögi cseppkőbarlangot- amelyet az UNESCO a világörökség részévé nyilvánított-, és a dobsinai jégbarlangot.Délután Bethléren, az Andrássy- család birtokán jártunk, az Andrássy kastélyban.Este elfoglaltuk szállásunkat Iglón, a Hotel Trióban.
  1. nap /hétfő/ Az első utunk Ótátrafüredre vezetett.Sajnos, az eső miatt a legmagasabb csúcsot nem tudtuk meghódítani, de a Tátra Múzeum is adott elég látnivalót,érdekességet.Délután a szepesi városokat látogattuk sorra.Voltunk Poprádon,Szepesszombaton és Kézsmárkon, ahol többek között megnéztük az evangélikus UNESCO fatemplomot is.

3.nap/kedd/ Reggeli után meglátogattuk a szepesi várat,ahonnan gyönyörű panoráma tárult elénk. Délután gyalogtúrát tettünk a tamásfalvi kilátóhoz.

  1. nap /szerda/ Ismét Kézsmárkra utaztunk,ahol a Thököly várat ismerhettük meg.Majd Iglót és a környék városait fedeztük fel- vásárlásokkal egybekötve.
  1. nap /csütörtök/ Egy hosszú vízi túrát tettünk a Dunajec folyón. Áteveztünk Lengyelországba is. Felgyalogoltunk Lubovna várához, majd Lőcsére látogattunk, ahol a Szent Jekab templomot és a híres városházát tekintettük meg.
  1. nap /pétek/ Utazásunk utolsó állomására,Kassára indultunk.Megnéztük a dómot, a Rákóczi- család síremlékét és a Rodostó-házat.Sétáltunk és fagyiztunk a belvárosban.Hazafelé Beretkén elköszönkünk ˝ testvéreinktől˝.

A program sürü volt,páratlan helyekre jutottunk el és rengeteg élménnyel gazdagodtunk.

Oroszné Hajdú Mariann és Nagy Magdolna

kísérő pedagógusok

Kirándulás Beretkére és a Betléri kastélyba

Mátyás Király Katolikus Általános Iskola

TÁMOP-3.3.14.B-14/1-2014-0022

Nemzetközi testvériskolai kapcsolat építése c. pályázat

  1. 06.08-án reggel gyönyörű napsütésben és nagy izgalommal indultunk útnak. Már ismerősként, örömmel üdvözölték egymást a gyerekek Beretkén.

A Betléri kastély mindenkit lenyűgözött, az ott található szép bútoraival, berendezési tárgyaival, vadász trófeáival.

A finom ebéd után egy kis játékra, és a testvériskola tanulóival való beszélgetésre is volt idő.

Több gyerek azt mondta, hogy a nyári szünetben is szeretne eljönni a Betléri kastélyba szüleivel.

Nyíregyházán voltunk az Állatkertben a Nemzetközi testvériskola pályázat keretében.

Az egész délutánt átölelő program gyermeknek, felnőttnek egyaránt óriási élményt nyújtott.

Angol II.

Június

A nyári szünet közeledtével továbbra is a szünidő és sportok – főként vizi sportok – témájánál maradtunk. Az első héten a nyarat tervezve a jövőidő kifejezésének további gyakorlására nyílt lehetőségünk. Élményeket, emlékeket osztottunk meg az év folyamáról, megnéztük honnan indultunk és milyen tudást sajátítottunk el az év során.

Angol II.

Május

A hónapot az előző téma lezárásával kezdtük, amelynek során a tanulók párbal dolgozva készítettek PPT bemutatót a partneriskoláról szerzett tapasztalataikat és információikat összefüggő előadássá gyúrva. Ezután utolsó témánkkal már a nyári szünetet szándékoztunk előkészíteni. Lelki és testi egészségünk megőrzését vettük célba, fő helyre téve a pihenés és szabaditő megfelelő eltöltését, a feltöltődést. Felidéztük eddigi élményeinket, táborozások és nyaralások alkalmával szerzett tapasztalatainkat. Ötleteket gyűjtöttünk a szünet, aktív és pihentető eltöltésére, a környezeti tényezőket is becsempészve a témába beszéltünk arról, hogy hogyan viselkedünk, strandon és vízparton magunk és mások biztonsága érdekében. Rengeteg információt szedtünk össze a témában, honlapokat böngészve pedig tágítottuk szókincsünket. A nyaralásra készülve foglalkoztunk a jövő idő, a tervek kifejezésével.

BESZÁMOLÓ az Angol I. csoport munkájáról

  1. május-június hónap

Május első és második foglalkozásának témája a vidéki életmódról szólt. Mit lehet vidéken és a városban csinálni. A különböző foglalkozásokat is sorra vettük, amelyben dolgozni szeretnénk 10-15 év múlva.

A harmadik és negyedik foglalkozáson az Európai Unió országait kerestük meg a térképen és angol nevükkel ismerkedtünk. Bolti vásárlást eljátszva beszéltünk az euróról, és forintról, mint fizető eszközről.

Az ötödik-hatodik foglalkozáson a családi munkamegosztásról beszéltünk. Milyen feladatokat kapunk, amellyel segíthetjük szüleinket, nagyszüleinket.

Az utolsó két foglalkozás az év folyamán tanultak összefoglalója volt, mely elsősorban szógyűjtésből és a legjobb pillanatok felelevenítéséről szólt. A nyári terveket, kirándulásokat is sorra vettük és már nagyon vártuk, hogy elkezdődjön a vakáció.

 Az Angol I. csoport októbertől-júniusig eltelt időszakát értékelve úgy érzem, hogy a gyerekek angol nyelvhez való viszonya sokat változott pozitív irányba az eltelt időszak alatt.

A szóbeli kommunikációban sokat fejlődtek, de az írásbeli, helyesírási képességeik további fejlesztésre, csiszolásra szorulnak. Sajnos továbbra is csak a foglalkozáson elsajátított, közös gyakorlásra, tanulásra építhetek. Az otthoni tanulás ösztönzésére nincs megfelelő szülői háttér. A szókincs és nyelvtani fordulatok elmélyítését dalokkal, mondókával, kareokeval igyekeztem bevésni. A logikai összefüggések felismerése és gyakorlása állandóan igényelte a pedagógusi asszisztenciát.

Összességében nagyon sikeresnek érzem az eltelt időszakot az angol nyelv elsajátítása és az angol nyelvtanuláshoz való hozzáállás szempontjából. A program diákjaink idegen nyelvi kompetenciáját, egyéni képességeit, készségeit nagymértékben fejlesztette.

Hernádkak, 2015. június 10.

Tóthné Zsoldos Éva

Színház látogatás

A TÁMOP-3.3.14.B-14/1-2014-0022 Nemzetközi Testvériskolai kapcsolat kialakítása a Mátyás Király Katolikus Általános Iskola és Základná škola s vyučovacím jazykom maďarským – Alapiskola között pályázat keretében 2015. május 13-án – a Miskolci Nemzeti Színház Kamaraszínházában voltunk, ahol a Robin Hood előadást néztük meg.

Vadaspark

A TÁMOP-3.3.14.B-14/1-2014-0022 Nemzetközi Testvériskolai kapcsolat kialakítása a Mátyás Király Katolikus Általános Iskola és Základná škola s vyučovacím jazykom maďarským – Alapiskola között pályázat keretében 2015. május 7-én a miskolci Vadasparkba kirándultunk.

Angol II.

Április

Ezt a hónapot a partneriskolánk megismerésére szántuk. Megismerkedtünk Szlovákia és Magyarország történelmével, információt gyűjtöttünk Beretkéről, a Felvidékről, összehasonlítottuk a különböző életstílusokat, számba vettük a hasonlóságokat is. Egybevetettük partneriskolánk és saját iskolánk faluját, milyen hasonlóságokat, közös pontokat találunk, így segítve a közös kapcsolatok, barátságok megalapozását, az esetleges különbségek és szakadékok leküzdését. Számba vettük, mire számíthatunk Beretkei látogatásunk alkalmával, hogyan kommunikálhatunk, megismerkedtünk a szlovákiai ünnepekkel, szokásokkal és ételekkel.