Személyes találkozó 2019. május

2019. május 23-án autóbuszra szálltunk, és iskolánk pályázatban résztvevő tanulóival elindultunk a sárospataki a Szent Erzsébet Katolikus Általános Iskolába.

Sárospatakon a testvériskola diákjai és pedagógusai felszálltak a buszunkra és együtt indultunk Sátoraljaújhelyre. Első utunk Kazinczy Ferenc Mauzóleumába vezetett. Az Ybl Miklós által tervezett Emlékcsarnok a magyar klasszicista építészet remekművének számít, melyet a gyerekek érdeklődéssel szemléltek. Megcsodálhattuk Kazinczy Ferenc személyes tárgyai mellett a kéziratokat, festményeket és egy fehér márvány Kazinczy-mellszobrot. Ezután átsétáltunk a Magyar Nyelv Múzeumába.

A modern épületet 2009-ben adták át. Az egyedülálló témájú kiállítás a magyar nyelv múltját, jelenét és jövőjét mutatta be hatalmas tablókon, színes képekkel, érdekes szövegekkel. Tanulmányozhattuk hogyan fejlődött nyelvünk az ómagyar szövegektől kezdve egészen a mai szlengig. Az egyik legérdekesebb rész a nyelvjárások világába kalauzolt el minket. Örömmel vettük birtokba a játékokat. Az érdekes programok után sétáltunk a parkban, mely természetvédelmi terület. Nem csak az író – és az irodalom –emléke előtt tiszteleghettünk, hanem gyönyörködhettünk a csodálatos kertben is és a változatos növényvilágban.

Sárospatakra visszaérve került sor a már megszokott, de mindig érdekes előadásokra. Este 6 órakor finom vacsorával vártak vendéglátóink a Hotel Bodrogban. Jóllakottan, élményekkel telve foglaltuk el a szállásunkat.

A másnapi reggeli után megérkeztünk az iskolába, ahol nagy szeretettel fogadtak. Az előadások után sportversenyre került sor az iskola tornatermében. Az ügyességi és tréfás versenyek után szellemi vetélkedőn vettünk részt. A gyerekek öt csoportba rendeződtek. Minden csoport tudása legjavát adta. Elkészült feladataikat lelkesen mutatták be a többieknek. A színes programok után elköszöntünk vendéglátóinktól.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support