Személyes találkozó 3- Sárospatakon 2. nap

A reggeli után ismét az iskolában találkozott a két intézmény tanulócsoportja. Ügyeltünk arra, hogy a napi eseményeket fokozatosan, kellő ráhangolódással, az ismerkedés elmélyítésével kezdjük el. A közös játék jó hangulatban kezdődött és célja volt, hogy a gyerekek nem csak a játék folyamán, hanem program alatt végig figyeljenek egymásra, legyenek tekintettel a társaikra, figyeljenek arra, hogy mindenki elégedett legyen a nap folyamán. A közös játékos mozgás után a zsolcai intézmény bemutatását hallgatták végig, illetve az iskola és a város kapcsolatát. Azokat a közös kapcsolódási pontokat ismerhették meg, amelyben összefonódik az iskola és a város élete. Bemutatták azokat az eseményeket, ünnepségeket, amelyben a gyermekek aktívan részt vesznek és közösen ünnepelnek, szórakoznak a város lakosságával, a családjaikkal. A bemutató után ismét a mozgás, a játék, a közös szabadidő eltöltése kapott hangsúlyt, ahol a gyerekek feltöltődhettek a délelőtt folyamán és más környezetben ismerkedhettek meg egymással. Ezután szívesen és jólesően fogyasztották el a tízórait, amiután az internet biztonságos használatáról láttak, hallottak előadást. Az interaktív foglalkozás alatt meséltek személyes élményeikről, tapasztalataikról a közösségi portálok veszélyeiről.

Ismét jót játszottunk az előadás után, hiszen arra törekedtünk, hogy változatos legyen a napjuk, ne unják magukat és lehetőségük legyen a gyerekeknek a személyes ismerkedésre, beszélgetésre is. A közösségépítőjátékok változatos tárháza alkalmas ezekre a foglalkozásokra, hiszen bőven válogathatunk és alkalmazhatunk játékokat a különböző korosztályok gyermekeinek. A mozgást, a játékot az ebéd követte, ahol felhívtuk a figyelmüket az egészséges táplálkozásra is, hiszen a délutáni programot ezzel folytattuk: az egészséges életmód fontosságával. Itt bővebben hallhatták és láthatták a mozgás, az étkezés összefüggését és jó tanácsokat kaptak a napi életben való alkalmazására. Ezek után szintén lehetőséget adtunk a gyerekeknek a közös beszélgetésre, illetve a pedagógusok tapasztalatcseréjére. A kötetlen játékok és beszélgetések alkalmat adtak a gyerekek véleménycseréjére, a napi események átbeszélésére, értékelésére. Bízunk abban, hogy ez a kapcsolat lehetőséget ad arra is, hogy a gyerekek az értelmesen, hasznosan eltöltött idő alatt kialakítanak egy olyan kapcsolatot, egy olyan csoportot, akiknek tagjai a későbbiekben is szívesen fordulnak egymáshoz, illetve ha találkoznak valahol, jó ismerősként üdvözlik majd egymást.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support