Apci testvériskola látogatása a Pánthy Tagintézményben

Apci testvériskola látogatása a Pánthy Tagintézményben

Az apci Apáczai Csere János Katolikus Iskola diákjai a testvériskolai  pályázaton belül meglátogattak minket 2019.05.06 – 2019.05.07-én.Az előkészületek nagy szervezést igényeltek, hiszen 50 diák és 5 kísérőtanár érkezett hozzánk, akik a mi diákjainkat szerették  volna megismerni,egy nap erejéig  bekapcsolódni a mi iskolai életünkbe.

14 óra után nem sokkal érkeztek meg, a mi diákjaink a kapuban várták őket. Volt, aki azt kereste meg, akivel Apcon megismerkedett már az előző látogatás alkalmával. Ezután a Kálvária templomot látogatták meg, ahol Galsi  Zoltán, gimnáziumunk tanára tartott  nekik előadást. Ezután visszasétáltak a város központjába, hiszen a régi mozi épületébe táncház volt nekik szervezve a mi diákjainkkal együtt. A táncházat Szilágyi Erik, az Ezerjó Szentmiklós Néptáncegyüttes vezetője tartotta. Igazán jó hangulatban telt el ez a program. Ezután a vacsora következett a gimnázium ebédlőjében.

Az est hátralévő részében közös filmnézésre került sor, ahol a gyerekek kiválaszthatták, hogy melyik filmet szeretnék megnézni az előre elkészítettek közül .A vetítés végén mindenki aludni ment.

Másnap az iskolánkban játékos ügyességi vetélkedőt szerveztünk a két iskolából vegyes csapatokat alkotva. Jókat nevettek egymáson és magukon a feladatok alatt, de gyorsan elrepült a délelőtt és közeledett az indulás pillanata. Az ebéd után visszamentek a szállásra, ahonnan nemsokára indultak, haza.

Biztonságos Internet összefoglaló

Biztonságos jelszó

  • Soha ne használj személyedhez köthető szavakat, számokat!
  • A jó jelszó kis- és nagybetűket, illetve számokat is tartalmaz
  • Tippek jelszó elkészítéshez
  • Ne használd ugyanazt a jelszót több helyen!
  • Használj minél hosszabb jelszót!
  • Változtasd havonta a jelszavadat!
  • Milyen is a biztonságos jelszó?
  • Hogyan tudsz biztonságos jelszót készíteni?
  • Erős a jelszavam? Itt ellenőrizheted: https://howsecureismypassword.net/

Mobil használat, állandó jelenlét, Mobil hatása a valós kapcsolatokra

  • „A függőség mindig valamilyen hiányállapotot, az életünk valamelyik fontos területének az elégtelen voltát jelzi.
  • A problémás telefonhasználat elsődleges jelei a valós baráti, családi kapcsolatok leépülése, illetve a teljesítményromlás, s ennek gyakori – bár nem feltétlen – velejárója a megnövekedett telefonhasználati idő is. Csökkenti a kreativitást, stresszt okoznak
  • Az okostelefon-függőség nehezen választható szét az internetfüggéstől, aminek az alapja részben az a félelem, hogy lemaradunk valamiről, részben pedig az unaloműzés, az állandó hír- és ingeréhség.
  • Készülékhasználat krónikus álmatlanságot okozhat
  • Elhízáshoz vezethet
  • Árt a szülő-gyerek kapcsolatnak

Mobil átveszi a barát szerepét

„Kék bálna”

  • Valós veszély?
  • Játék?
  • A netes tartalmak a szélsőségesség miatt lehetnek veszélyesek
  • Online zaklatás
  • Bizalmi kapcsolat kialakítása
  • Szeretet

Kék vonal

Megosztás, mikor és mit?(zene, idézetek, politika, hírek)

  • Adatokkal való visszaélés
  • Minél több információt teszünk közzé, annál sebezhetőbbé válunk
  • Időzített bombává váló fényképek
  • Valódi ismerősök
  • Levélszemét

Felhasználói fiók biztonsága

Kapcsolatok (fenntartás, ismerkedés stb)

Internet és barátság: árt vagy használ?

Ne jelölj be olyan embereket a Facebook-on, akiket nem ismersz!

Az emberek nem mindig azok, akiknek mutatják magukat.

Ne ossz meg olyan dolgokat, amiket nem szeretnéd, hogy a szüleid lássanak!

A titkos adataidat tartsd titokban!

Soha ne nyiss meg gyanús csatolmányokat/linkeket!

Ne add ki a személyes adataidat!

Ne hanyagold el az igazi barátaidat az internetes barátok miatt!

Beszélj úgy másokkal, mint ahogy veled szeretnéd, hogy beszéljenek, és minden rendben lesz.

Kötelező óraszámon felüli nyelvtanítás január

Január hónapban a múlt idejű igéket gyakoroltuk egyszerű szövegeken keresztül.

A rendhagyó igék megismerése és begyakorlása az egész tanév feladata.

Szókártyák segítségével is mélyítettük az igék elsajátítását  valamint játékos formában „szókirály” kapott teret.

A fogalomkörhöz tartozó funkciók és nyelvi szerkezetek:

–          Információcsere

–          Információ kinyerése szövegből

–          Hallott szöveg megértése

–          Igék múlt idejű alakja

–          Szabályos és rendhagyó igék felismerése

 

 

A fogalomkörben szereplő nyelvtani struktúrák:

–          Igék jelen és múltbeli alakja

–          Múlt idejű szövegek olvasása

–          Egyszerű baráti levél fogalmazása segítséggel, ahol a hangsúly a múlt időn volt

 

 

A foglalkozások céljai:

–          Hallás – és beszédkészség fejlesztése egyéni és pármunka keretében

–          Olvasáskészség fejlesztése

–          Íráskészség fejlesztése

–          Baráti levél szabályainak megismertetése, annak formája

Kötelező óraszámon felüli nyelvtanítás december

December hónapban karácsonyhoz kapcsolódó keresztrejtvényekkel valamint angol filmekkel, és mesékkel vártuk az ünnepet. Az első csoporttal a Charles Dickens: A Christmas Carol c. mesét tekintettük meg és ezt követően beszélgettünk róla.

A 19. század második felének egyik legünnepeltebb angol szerzője ma is óriási népszerűségnek örvend.  Dickens  1843-ban írta a művet, ami megjelenése óta ugyanolyan népszerű.

 

A foglalkozások céljai:

  • A tanulók ismerjenek meg híres angol írókat és munkájukat adott korból.
  • Charles Dickens angol íróról néhány gondolat
  • Dicken’s museum
  • Viktoriánus kor
  • A Christmas Carol mese

 

Kötelező óraszámon felüli nyelvtanítás november

November hónapban az angol szokások, híres látnivalók az országban, oktatás, iskolatipusok, szórakozási lehetőségek Londonban kerültek terítékre.

A fogalomkörhöz tartozó funkciók és nyelvi szerkezetek:

–          Információcsere

–          Információ kinyerése szövegből

–          Hallott szöveg megértése

–          Étel és ital rendelése – szerepjáték

 

 

A fogalomkörben szereplő nyelvtani struktúrák:

–          A létige

–          Személyes névmások

–          Ételek, italok megnevezése – helyesírásuk

–          Mennyiségi viszonyok:

Some / any / a few / many / a lot of / lots of..

 

A foglalkozások céljai:

–          Hallás – és beszédkészség fejlesztése egyéni és pármunka keretében

–          Olvasáskészség fejlesztése

–          Íráskészség fejlesztése

–          Szerepjáték: Étel – ital rendelése, döntéshozatal.

–          Beszélgetés a londoni látnivalókról.

–          Angol étkezési szokások, egy tipikus angol reggeli

 

Kötelező óraszámon felüli nyelvtanítás október

Október hónapban az elmúlt tanév szavait és kifejezéseit, nyelvtani formuláit ismételtük. Egy tesztverseny gyakorló feladatait oldottuk meg önállóan illetve közösen.

A fogalomkörhöz tartozó funkciók és nyelvi szerkezetek:

  • Szövegértés
  • Mondatkiegészítés önállóan, közösen
  • Szavak, kifejezések gyakorlása, ismétlése, új szavak elsajátítása.
  • Helyes kiejtés gyakorlása

A fogalomkörben szereplő nyelvtani struktúrák:

  • A létige. am/ is / are gyakorlása.
  • Eddig tanult igeidők felismerése, alkalmazása.
  • Melléknévek ismerete
  • Határozatlan névelő: a/an

 

A foglalkozások céljai:

  • Hallás – és beszédkészség fejlesztése egyéni és frontális munka keretében
  • Olvasáskészség fejlesztése.
  • Íráskészség és helyesírás fejlesztése, szavak másolása
  • A lehető legtöbb jó megoldás megtalálása.
  • Órai munka keretében a versenyfeladatok megoldása motiválhatja a gyengébb képességű tanulókat is.

Kötelező óraszámon felüli nyelvtanítás szeptember

Szeptember hónapban az elmúlt tanév szavait és kifejezéseit ismételtük játékos keretben.

A fogalomkörhöz tartozó funkciók és nyelvi szerkezetek:

  • Információcsere- információ kérése és adása
  • Egyszerű párbeszédek gyakorlása
  • Szavak, kifejezések gyakorlása, ismétlése, új szavak elsajátítása.
  • Napirendhez kapcsolódó kifejezések.

A fogalomkörben szereplő nyelvtani struktúrák:

  • A létige. am/ is / are gyakorlása.
  • Személyes névmások
  • Egyszerű jelen igeidő ismétlése.
  • Határozatlan névelő: a/an

 

A foglalkozások céljai:

  • Hallás – és beszédkészség fejlesztése egyéni és pármunka keretében
  • Olvasáskészség fejlesztése. Egyszerű párbeszédek, napirenddel kapcsolatos szavak, kifejezések megismerése, begyakorlása
  • Íráskészség és helyesírás fejlesztése, szavak másolása
  • Új szavak alkotása

Biztonságos internethasználat 1

Internetes játékok

  • Játékok
  • Játékok veszélyei
  • Függőség
  • Szerepjátékok
  • Virtuális világ csábítása
  • Elszigetelpdés
  • Depresszió

Korlátok szabása

Vírusok

  • Fogalma
  • Fajtái
  • Veszélyei
  • Károk, amit okozhatnak
  • Trójai programok
  • Kémprogramok
  • Megelőzés
  • Helyreállítás

Védelem

Kapcsolatok (fenntartás, ismerkedés stb)

Internet és barátság: árt vagy használ?

Ne jelölj be olyan embereket a Facebook-on, akiket nem ismersz!

Az emberek nem mindig azok, akiknek mutatják magukat.

Ne ossz meg olyan dolgokat, amiket nem szeretnéd, hogy a szüleid lássanak!

A titkos adataidat tartsd titokban!

Soha ne nyiss meg gyanús csatolmányokat/linkeket!

Ne add ki a személyes adataidat!

Ne hanyagold el az igazi barátaidat az internetes barátok miatt!

Beszélj úgy másokkal, mint ahogy veled szeretnéd, hogy beszéljenek, és minden rendben lesz.

Biztonságos internethasználat 2

„Kék bálna”

  • Valós veszély?
  • Játék?
  • A netes tartalmak a szélsőségesség miatt lehetnek veszélyesek
  • Online zaklatás
  • Bizalmi kapcsolat kialakítása
  • Szeretet

Kék vonal

Megosztás, mikor és mit?(zene, idézetek, politika, hírek)

  • Adatokkal való visszaélés
  • Minél több információt teszünk közzé, annál sebezhetőbbé válunk
  • Időzített bombává váló fényképek
  • Valódi ismerősök
  • Levélszemét

Felhasználói fiók biztonsága

Biztonságos internethasználat 3

Mobil használat, állandó jelenlét, Mobil hatása a valós kapcsolatokra

  • „A függőség mindig valamilyen hiányállapotot, az életünk valamelyik fontos területének az elégtelen voltát jelzi.
  • A problémás telefonhasználat elsődleges jelei a valós baráti, családi kapcsolatok leépülése, illetve a teljesítményromlás, s ennek gyakori – bár nem feltétlen – velejárója a megnövekedett telefonhasználati idő is. Csökkenti a kreativitást, stresszt okoznak
  • Az okostelefon-függőség nehezen választható szét az internetfüggéstől, aminek az alapja részben az a félelem, hogy lemaradunk valamiről, részben pedig az unaloműzés, az állandó hír- és ingeréhség.
  • Készülékhasználat krónikus álmatlanságot okozhat
  • Elhízáshoz vezethet
  • Árt a szülő-gyerek kapcsolatnak

Mobil átveszi a barát szerepét

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support