A matematika tantárgy fejlesztésének egyik fő célja a logikai képeség fejlesztése. A táblajátékok alkalmazása zért nagyon hasznos. A tantárgyfejlesztés folalkozásai nagyszerű alkalmat kínáltak a játékok alkalmazására. Először az egyszerűbbek kerültek alkalmazásra, mint a malomjáték változatai. A több foglalkozáson alkalmazott logikai játékok minden csoportban alkalmazhatók voltak, nem kötött korosztályhoz a játék. A Mancala, a Reverse, a Halma, a Kínai sakk voltak a legnépszerűbbek a gyerekek között. Iskolánk a programot megvásárolta egy pár évvel ezelőtt, és akkor alkalmunk volt több ilyen jellegű táblajátékot is vásárolni. Ezek a tantárgyfejlesztő foglalkozások motiválták a gyerekeket arra, hogy ezeket a játékokat máskor is szívesen a kezükbe vegyék, hiszen az iskolában a matematika órán is lehetőségük lenne játszani, csak nem akarták eddig. Mivel itt mindenki játszott, a foglalkozáson nem érezte senki, hogy ki van zárva a jobb tanulók “köréből”.