Nyelvtanítás – az utolsó témák feldolgozása

A nyelvtanítás utolsó hónapjaiban a témákat az osztályszinteknek megfelelő tankönyvek segítségével, illetve internetes anyagok felhasználásával dolgoztuk ki. Projektszerűen, csoportokban folyt az ismeretanyag feldolgozása. Pl. a téli ünnepkörben az advent idején német és magyar karácsonyi szokások, ételek, sportok kerültek fel a projekt végén létrejött plakátra. Az öltözködéshez gyűjtőmunkát végeztek a gyerekek. A nyelvi szint legalacsonyabb fokán a szókincsfejlesztés (szógyűjtés) volt, amellyel mondatok alkotása  volt lehetséges. a tanuláshoz felhasználtunk képes folyóiratokat, kártyákat. A nyelvi szint magasabb fokán már divatbutikot hoztak létre a gyerekek, amelyekben vásárlási szituáció folyt.  De a többi témakörben is hasonló módon történt a tanulási folyamat: differenciáltan, projektszerűen.

Minden szinten lehetőségük volt a gyerekeknek írott szöveget alkotni. elsősorban e-mailen írtak a német testvériskola tanulóinak egyénenként. ki egyszerű, egy mondatos kérdést, ki hosszabb szöveget küldött el. Mindenki küldött karácsonyi és újévi jókívánságokat is.

 

Eredmény: A projekten résztvevő tanulók közül mindenki tudása gyarapodott német nyelvből. A kisebbek, a kezdő szinten lévők képesek egyszerű, minden nap használt kifejezések alkalmazására, mint pl. köszönés, bemutatkozás, boltban áru kérése, kifizetése, az öltözködés néhány darabjának megnevezése, az alapvető élelmiszerek megnevezése, stb. A magasabb nyelvi szinten lévő tanulók összefüggő mondatalkotásra is képesek, és megértenek rövidebb idegen nyelvű szövegeket. Külön értéke a foglalkozásoknak, hogy felvették a kommunikatív kapcsolatot a német gyerekekkel. A nyáron készülnek egy találkozóra is.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support